الكرازه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

وقال لهم : اذهبوا إلى العالم أجمع واكرزوا بالإنجيل للخليقة كلها( مر15:16)

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخولشات منتدى الكرازة

عريس من ايد ربنا

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
fredy2020
مشرف عام
مشرف عام
fredy2020

عريس من ايد ربنا Empty
مُساهمةموضوع: عريس من ايد ربنا   عريس من ايد ربنا Icon_minitimeالثلاثاء مارس 31, 2009 11:59 am

بنت عايشه لربنا وكانت بتحب ربنا اوى اوى وكانت بترفض اى عريس بيتقدم ليها بدون اى سبب واهلها كانو بيكلموها وراحو لاب اعترافها علشان يتكلم معاها وكان ردها واحد وكانت تقول انا مش حاخد واحد غير من ايد ربنا حتى ابونا كان بيقولها يعنى ربنا حيظهر ليكى ويقولك هو ده عريسك
تقول انا مليش دعوه لازم اتجوز
واحد من ايد ربنا.
وفى يوم وهى نايمه حلمت ان ظهر ليها رب المجد يسوع المسيح وقالها عريسك حيكون عندك بعد 3 ايام وصحيت من النوم وحكت لاهلها ولاب اعترافها ومحدش صدق كلامها وقالو نستنى ونشوف وبعد 3 ايام جالها واحد واتقدم ليها وهى من غير ماتشوفه وافقت وقالت ده من ايد ربنا
تخيلو بقى يطلع ايه؟
يطلع بيلعب قمار وبيشرب خمر وكان بيضربها وبيعذبها ومطلع عينها وهى كانت بتحتمل كل حاجه بفرح وفضلت كده طول عمرها وفى اخر ايامها جالها مرض وتعب وفى يوم انتقالها كانت موجوده على السرير مع ابونا وجوزها واولادها وندهت على جوزها وباست ايده وقالتله اشكرك على كل حاجه فقالها انتى بتشكرينى وانا مورتكيش يوم حلو طول حياتك قالتله لكن ربنا ورانى الاكليل الى ليا فى السما علشان احتملتك طول عمرى
وانتقلت للامجاد السماويه بسلام عجيب .

أذكرونى فى صلاتكم
fredy2020
mayvol
عضو نشيط
mayvol

عريس من ايد ربنا Empty
مُساهمةموضوع: رد: عريس من ايد ربنا   عريس من ايد ربنا Icon_minitimeالسبت أبريل 25, 2009 10:46 pm

مممممممممممممممممممممممممممممممممممم

هى قصه حلوه

بس ...............

البنت دى فديسه

ميرسى اوى الرب يباركك

عريس من ايد ربنا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» انا هاطلب من ربنا
» اليوم مع ربنا بــــ 100 سنة
» ربنا موجود فى حياتك دائما