الكرازه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

وقال لهم : اذهبوا إلى العالم أجمع واكرزوا بالإنجيل للخليقة كلها( مر15:16)

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخولشات منتدى الكرازة

انا هاطلب من ربنا

كاتب الموضوعرسالة
fredy2020
مشرف عام
مشرف عام
fredy2020

انا هاطلب من ربنا Empty
مُساهمةموضوع: انا هاطلب من ربنا   انا هاطلب من ربنا Icon_minitimeالأحد مارس 08, 2009 7:28 am

عم ( يوسف جيد ) مرض ابنة ( عيد ) واشتد علية المرض فضاق بة الامر ماذا يفعل ؟ ! ..
فقال في نفسة اذهب الي البابا كيرلس في البطريركية بالازبكية واطلب منه ان يصلي من اجلي ومن اجله واحضر منة قطنة زيت ادهنه بيها يخف ...
وذهب عم يوسف الي المرقسية بكلوت بك وعند ا لباب الخارجي سالة البابا كيرلس فقالوا لة انه في الدير ولن يحضر قبل ثلاثة اسابيع ... فتضايق ولكنه وقف في فناء المرقسية بل وقال : انا هاطلب من ربنا اللي يشفيه ...
وعاد عم يوسف ادراجة الي منزله بالجيزة وهو يرفغ عينيه الي الله ويقول انت هو الشافي ... لنفوسنا واجسادنا وارواحنا واستجاب اللة لصلواته وتم شفاء ابنه ( عيد ) بخير
وبعد شهرين كان البابا كيرلس قد عاد الي مقره البابوي بالمرقسية الكبري بالازبكية ... فذهب عم يوسف لينال بركة البابا كيرلس وما ان راة البابا كيرلس الا وقال له: كويس يا ابني طلبت من ربنا علشان يشفي ابنك ..احنا كمان بنطلب من ربنا يقبل صلواتكم .. كان قلبي معاك.
كيف وهو في مريوط يشعر بما يقوله عم يوسف علي باب المرقسية با لازبكية .. هذا هو البابا العظيم الانبا كيرلس السادس ...

صلوا من اجلي
fredy2020

انا هاطلب من ربنا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» عريس من ايد ربنا
» اليوم مع ربنا بــــ 100 سنة
» ربنا موجود فى حياتك دائما
» صلب ربنا يسوع لمار إفرآم السرياني